TINDAKAN BAIK HATI PEMUDA BAJU MERAH INI TOLONG PASANGAN SUAMI ISTERI MENANGI HATI NETIZEN

Kisah semangat ‘brotherhood’ mat moto memang tak asing lagi. Bagi yang sering menggunakan motosikal masalah seperti tayar motor pecah memang tak dapat nak lari. Tambahan pula kalau tayar motor tersebut pecah dekat lebuhraya. Memang jenuh nak menolak.

Begitulah nasib yang dialami oleh sepasang suami isteri ketika pulang dari tempat kerja. Tayar motor yang pecah memaksa mereka berdua berhenti di tepi lebuhraya. Wanita tersebut berkongsi kisah tersebut di laman Facebook dan telah menjadi perhatian netizen.

Wanita yang menggelarkan dirinya sebagai Tasya mencadangkan kepada suaminya supaya menghantar motor tersebut ke bengkel terlebih dahulu. Ini kerana motor tersebut tidak boleh ditunggangi berdua dan mengambilnya kemudian selepas motor tersebut siap dibaiki. Ikuti perkongsian penuh wanita tersebut dibawah.

Tindakan Baik Hati Pemuda Baju Merah Ini Tolong Pasangan Suami Isteri Menangi Hati Netizen
Kisah dari wanita tersebut telah dikongsi hampir 5 ribu kali dan video pemuda merah itu telah ditonton oleh netizen sehingga 800,000 tontonan. Berikut adalah video yang sempat dirakam oleh wanita tersebut.

Rata-rata netizen yang membaca kisah tersebut berasa terharu dengan tindakan pemuda berbaju merah tersebut. Netizen mendoakan semoga segala urusan mereka dipermudahkan. Memang tak susah nak buat baik. Tapi geng mat motor ni memang pantang kalau ada motor rosak di tepi jalan. Pasti akan menghulurkan bantuan.

Sumber – kakishare

Reply