Selesai Makan, Pakcik Ini Hubungi Polis Suruh Tangkap & Penjarakannya, Puncanya Buat Ramai SAYU !!!

Selesai Makan, Pakcik Ini Hubungi Polis Suruh Tangkap & Penjarakannya, Puncanya Buat Ramai SAYU !!! | KITA VIRAL – Selalu kita dengar kisah individu yang sanggup mengemis untuk mendapatkan wang demi menyara kehidupan seharian.

Namun apa yang peliknya, lelaki dari Jepun ini sengaja melakukan kesalahan supaya dia boleh laporkan dirinya pada polis.

Menurut Nextshark, seorang lelaki warga emas telah memutuskan untuk menghubungi polis dan melaporkan diri sendiri selepas tidak mempunyai wang yang cukup untuk membayar bil makanannya.

Lelaki berusia 63 tahun itu hanya membawa 96 yen (bersamaan RM3.50) bersamanya sewaktu dia memesan semangkuk hidangan nasi di sebuah restoran di Fukuoka pada 21 November yang lalu.

Warga emas yang tidak bekerja itu bukan sahaja menghabiskan menu nasi berharga RM24 yang dipesannya tanpa sebarang niat untuk membayar hidangan, malah dia juga memaklumkan pengurus restoran dan menyuruhnya menelefon polis.

Namun, pengurus restoran tersebut begitu baik hati dan membenarkan warga emas itu membayar hutangnya di lain hari.

Ketika pengurus tersebut ragu-ragu untuk menghubungi pihak berkuasa, warga emas itu bertegas untuk mengadu kesalahannya kepada pihak polis. Dia malah menggunakan telefon awam berdekatan untuk melaporkan dirinya!

Shinsuke juga memberitahu bahawa kemudahan-kemudahan yang disediakan di penjara inilah yang menjadikan ramai warga emas memilih untuk melakukan jenayah supaya mereka dipenjarakan. Mereka lebih selesa di penjara kerana ada yang menjaga makan minum mereka.

Kasihannya sampai sanggup masuk penjara kerana tidak cukup duit untuk beli makanan. Tapi makan tak bayar pun kira mencuri juga. Korang jangan buat jenayah pula jika tak cukup duit makan ye!

Kredit: kitaviral.com , Lobak Merah

Reply