Bayi Ini Menangis Tak Berhenti di Dalam Bas Sampai Si Ibu Merasa Malu! Siapa Sangka, Tiba-Tiba Pemandu Bas Mengeluarkan Kata-Kata Yang Membuatkan Semua penumpang Kecut Perut!

Bayi Ini Menangis Tak Berhenti di Dalam Bas Sampai Si Ibu Merasa Malu! Siapa Sangka, Tiba-Tiba Pemandu Bas Mengeluarkan Kata-Kata Yang Membuatkan Semua penumpang Kecut Perut!

Kita semua pasti tahu bahwa membawa bayi keluar rumah pasti sangat melelahkan bagi ibunya!

Para ibu tidak hanya harus sering waspada dan memperhatiakan setiap gerakan bayinya, tapi juga ketika bayi menangis tiba-tiba pasti akan menyebabkan rasa sungkan kerana mengganggu kenyamanan orang lain. Jika, kamu sebagai ibu menghadapi situasi seperti ini, kamu akan berbuat seperti apa?

Baru-baru ini ada sebuah kejadian dari Yokohama, Jepun, seorang ibu membawa anaknya di dalam bas. Anak bayinya ini menangis dengan kencang dan tidak mau berhenti, si ibu hanya boleh membungkuk dan meminta maaf ke penumpang lain.

Tak disangka, mengetahui kejadian, ini pemandu bas ternyata…

Melihat ibu itu yang merasa sangat tidak enak kerana mengganggu penumpang lain, tiba-tiba pemandu mengambil mikrofonnya dan berkata: “Bu, tidak apa-apa jika anaknya terus menangis! Bayi yang menangis tandanya mungkin dia mengantuk, lapar atau haus. Ini ertinya bayi itu masih sihat!”

Ketika pemandu mengeluarkan kata-kata hangat tadi, seketika suasana tegang didalam bas menjadi lebih tenang. Dan kata-kata penuh kasih dari pemandu bas, juga telah membuat si ibu yang tadinya gugup perlahan lebih lega.

Seluruh kejadian menghangatkan ini berhasil direkam oleh salah satu penumpang bernama Daisuke Aoki dan diunggah di Facebook. Banyak netizen yang memuji aksi pemandu tersebut dan dianggap sebagai penyelamat!

Wah, aman ya rasanya! Boleh ada saling toleransi dan pengertian di dalam hal-hal kecil seperti ini saja rasanya pasti damai. Jangan lupa setelah baca di share ya!

Sumber: looker

Reply